The Deep South - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Tessa & Laurense Arissen & Andeweg - WaarBenJij.nu The Deep South - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Tessa & Laurense Arissen & Andeweg - WaarBenJij.nu

The Deep South

Door: Tessa en Laurense

Blijf op de hoogte en volg Tessa & Laurense

18 December 2010 | Verenigde Staten, New Orleans

Zo dit wordt alweer het laatste verhaal dat we samen schrijven. Nouja met behulp van het internet dan, want Tessa is momenteel al weer terug in Nederland. Ze is zaterdag 11 december veilig geland op Schiphol. Laurense is nog even blijven hangen in Amerika en is momenteel in Chicago.

Maar eerst nog even een terugblik op het laatste deel van onze reis.

Het laatste stukje van onze gezamenlijke reis hebben we doorgebracht in The Deep South. 6 November verlieten we San Francisco en vlogen we naar New Orleans. We hadden vele verschillende verhalen gehoord over de stad New Orleans. Zo schijnt deze stad veel last te hebben van criminaliteit als gevolg van de orkaan Katrina. Maar het schijnt ook een hele gezellige stad te zijn. Uiteindelijk besloten we dat we zelf maar eens een kijkje in New Orleans moesten nemen, zodat we ons eigen oordeel konden vormen.
Om eerlijk te zijn onze eerste indruk was niet zo'n beste. De stad zag er wat grauw en oud uit. We zaten amper in de bus richting ons hostel of we zagen de eerste daklozen al. Vervolgens kwamen we aan bij het India House Hostel. De huiskamer was een beetje rommelig, maar dat ging nog wel. Alleen toen zagen we onze slaapkamer. Deze was ronduit smerig! De lakens zaten onder de zwarte haren en de dekens wilde je ook niet aanraken. Ach ja, vanaf dat moment kon het alleen nog maar meevallen.

De volgende dag zijn we New Orleans ingegaan. Nog een beetje onwennig en voorzichtig, bleven we maar in het toeristische gedeelte. Maar al gauw bleek dat New Orleans zo erg nog niet was. Je hebt hier de French Quarter. Dit is een gezellige wijk met allemaal restaurants, bars en winkels waar ze echte alligator hoofden verkopen (Echt waar, ze hadden badkuipen vol liggen). In de French Quarter heb je ook veel straatartiesten en goede Blues Muziek. En natuurlijk heb je de rivier de Mississippi met zijn beroemde stoomboot. Uiteindelijk wisten we ons hier goed te vermaken.

In New Orleans hebben we een paar tours gedaan. We hebben een City-Tour gedaan. Zo konden we op een veilige manier de hele stad zien. We reden door de French Quarter en het Warehouse District. We zagen het football-stadium waar de mensen voor de orkaan Katrina schuilden. We reden door de Garden District waar ontzettende mooie en grote huizen staan. Sandra Bullock schijnt hier ook een huis gekocht te hebben. We hebben een bezoekje gebracht aan een oude bovengrondse begraafplaats. De mensen worden hier niet onder de grond begraven omdat het allemaal moerasgrond is. Zouden ze dat wel doen en het regent een keer hard, dan is het mogelijk dat er graven zichtbaar worden. Vervolgens reden we naar het gedeelte van de stad dat het ergst getroffen was door de orkaan Katrina. Eigenlijk kan je hier niet echt zien dat er een orkaan heeft gewoed. Het is dan ook al 5 jaar geleden en de meeste huizen zijn alweer opgebouwd. Hier en daar zie je nog wel een kapot of leegstaand huis, maar het meeste is gelukkig al hersteld.
We hebben ook een Swamp Tour gedaan. New Orleans wordt namelijk omgeven door moerassen en dit wilde we wel eens van dichtbij zien. Deze boottour was erg mooi en rustgevend. Eindelijk even weg van de drukte van de stad. We vaarden door het moeras en zijtakken van de Mississippi. Onderweg zagen we veel vogels en ook alligators. De eigenaar van de boot had ook een grote alligatorschedel en een kleine levende alligator bij zich. Beide mochten we van dichtbij bekijken.
Als laatste hebben we nog een Plantage Tour gedaan. We gingen naar de Laura Plantation. Laura is een Creolse Plantage en hier is veel te vinden over de geschiedenis van de plantages, de families en hun slaven. Naderhand mochten we ook nog even de plantage Oak Alley van buitenaf bekijken. En toen was het weer tijd om terug te gaan naar de stad.

Na een weekje New Orleans was het weer tijd om verder te reizen. En op 13 november vlogen we naar Florida, Orlando om precies te zijn. Orlando staat bekend om zijn DisneyWorld en ja zo'n grote trekpleister kan je natuurlijk niet overslaan. De bedoeling was dat we 4 dagen zouden gaan(DisneyWorld bestaat namelijk uit 4 attractieparken), maar als je een ticket voor 4 dagen kocht, kreeg je 2 dagen gratis. Dus uiteindelijk zijn we 6 dagen gegaan. Het was erg gezellig en leuk, maar de eerst komende jaren hoeven wij geen DisneyWorld meer te zien.
In het hostel in Orlando hebben we een leuk groepje mensen leren kennen. En met dit groepje zijn we een dagje naar het Kennedy Space Center (NASA) geweest. Dit was echt heel interessant. We hebben een bustour over het terrein gemaakt. Hier zag je waar de spaceshuttle word gemaakt, vervolgens zagen we, weliswaar van een afstandje, de echte spaceshuttle klaarstaan voor lancering. Deze zou over ongeveer een week gelanceerd worden. Verder kon je ook verschillende raketten van dichtbij bekijken en er was een 3D film over hoe het heelal er uitziet. Na zo'n dagje denk je wel even na over hoe klein ons planeetje eigenlijk is en dat we er maar vooral zuinig op moeten zijn.
De bedoeling was dat we in Orlando een auto zouden huren. En dan zelfstandig de rest van Florida zouden ontdekken. Maar omdat we beide nog geen 25 zijn, bleek dit iets duurder dan gedacht. Maar op een gegeven moment kwamen we een andere jongen (we noemen hem E.) in het hostel tegen, die ook wel een stukje met ons mee wilde reizen. Een extra persoon om de huurkosten mee te delen en hij is boven de 25 jaar. Ka-ching dachten we. Dus met zijn drieën hebben we voor een week een auto gehuurd. Helaas verliep de autoreis iets anders dan we gepland hadden...
Op 26 november begon onze roadtrip. We reden eerst richting St Petersburg. We vonden een leuk motel aan het strand en besloten hier de nacht door te brengen. Vervolgens reden we langs de Golf van Mexico verder naar het zuiden, richting Fort Myers. Ook hier vonden we een leuk hotel met uitzicht op zee. We zijn hier twee nachten gebleven. Ondertussen begonnen er al wat wrijvingen te ontstaan tussen ons en onze medereiziger E. Het ene moment wilde hij met ons helemaal richting Key West rijden (een plaatsje dat wij graag wilden zien) en het andere moment wilde hij alleen nog maar naar Miami (onze eindbestemming). Hij bedacht zich zo vaak dat er gegeven moment geen touw meer aan vast te knopen was :-S. Maargoed, uiteindelijk gingen we er niet meer op in. We zagen wel per dag waar we uitkwamen.
Maar toen we op dag 4 door de Everglades reden, kregen we een beetje ruzie met E. We hadden een D-route genomen door de Everglades. Dit was een onverhard landweggetje met veel kuilen en was ongeveer 20 km lang. Oké misschien niet de beste omstandigheden voor onze luxe auto, maar het leek ons wel een leuke route. Tijdens het rijden zagen we heel veel alligators. Ze lagen gewoon aan de rand van de weg. Je moest zelfs uitkijken dat je niet over een staart heen reed! We stopte bij 2 alligators die nog geen halve meter van de auto lagen. Wij tweeën besloten om veilig in de auto te blijven, maar E. moest zo nodig de held uithangen. Hij liep dicht naar de alligators toe en wilde de deur van Tessa open maken (iets waar Tessa helemaal niet zo blij mee was) en vervolgens wilde hij stenen naar de dieren gooien (om te kijken welke reactie ze gaven…). Kortom hij was maar stom en dom bezig en dat zei Laurense ook tegen hem. En vervolgens werd E. boos. Hij wilde niet meer met ons verder reizen en wilde definitief alleen nog maar naar Miami. Dus vervolgens zijn we maar verder gereden richting Miami. Hij heeft de hele weg zitten mokken en zo goed als niets gezegd. Toen hadden wij er ook genoeg van. Met zo'n gast willen wij niet verder reizen. Dus in Miami hebben we E. gedag gezegd en sindsdien reisden we weer gezellig met z'n tweetjes.

Vervolgens hebben we een week in Miami Beach doorgebracht. Miami is een erg leuke plaats. Ze hebben hier een mooi strand. Iets wat geen overbodige luxe was, want de temperatuur was rond de 28 graden. Miami heeft ook een bruisend nachtleven. Je hebt hier erg leuke bars, jammer genoeg is het nachtleven hier ook ontzettend duur. Een glaasje Cola koste al 9 dollar!!! Nee met je backpackers budget word je hier niet dronken. Verder hebben we nog een dagtour richting Key West gemaakt. Key West is een eiland en ook het meest zuidelijke puntje van Noord-Amerika. Ook hebben we gesnorkeld bij Key Largo. Hier heb je een mooi rif met veel verschillende vissen. En op onze laatste avond in Miami Beach zijn we erg luxe uit eten geweest. Je hebt hier veel goede visrestaurantjes. Omdat we beide wel eens kreeft wilde proberen, vonden we dit een goed moment om eens lekker luxe te doen. Dus we bestelden een Fishplate met allemaal verschillende soorten vis. Er waren Gamba's, één of ander schelpdier, zalm en kreeft. Het was lekker, alleen voorlopig hebben we wel even genoeg vis op. Maar we kunnen 'kreeft eten' in ieder geval van ons lijstje afstrepen.

6 December reden we met de bus weer terug naar Orlando. Hier hebben we nog een paar dagen doorgebracht. Zo kon Tessa zich rustig klaarmaken voor haar terugreis. En Laurense kon zich voorbereiden op het laatste deel van haar reis, in het koude noorden.
Voor we het wisten was het alweer de laatste avond van onze reis. Als afsluiting zijn we toen naar de Film Harry Potter in Disney Downtown geweest. En ja, na een laatste avond komt een laatste dag. Vrijdag 10 december vlogen we ieder een andere kant op.
We hebben in totaal 4,5 maand samen door Noord-Amerika gereisd. We hebben ontzettend veel gezien en gedaan. Soms was het even afzien (zoals vieze hostels), maar voornamelijk was het genieten van alle mooi indrukken. We kunnen in ieder geval met een glimlach terug kijken op onze reis. Deze ervaring nemen ze ons niet meer af!!!

En dit was alweer ons laatste gezamenlijke reisverslag. Maar niet getreurd er volgt er nog 1. Dan zal Laurense vertellen wat ze in Chicago en Canada heeft beleefd...

Laurense wenst iedereen alvast hele fijne kerstdagen toe. Met Oud&Nieuw is ze als het goed is weer in Nederland, dus de nieuwjaars wensen kan ze persoonlijk doen.

• 19 December 2010 - 13:29

Geurtine:

Hoi,

Echt dood eng die alligators! Die kerel was echt niet goed wijs! Doe verder voorzichtig aan. We zien je over 2 weken. Hoop dat er dan geen sneeuw ligt, want er land erg weinig op het moment op schiphol ivm sneeuw. Gr

• 19 December 2010 - 21:51

Katja & Philip:

Wat geweldig
    veel succes met jou avontuur

• 21 December 2010 - 10:56

Renske:

Hoi hoi,

Ooh wat een rare vent jho haha goed dat jullie die hebben gedumpt!!

Als het goed is ben je nu in Canada, dan weet je ongeveer wat wij ook meemaken haha
    he is vannacht min 17 geweest brrr

Maar leuk als je weer in nederland bent hoor gezellig bijkletsen enz!!
    tot die tijd lekker genieten he!!!

Liefs