Dwars door de mooie natuur van America deel 2 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Tessa & Laurense Arissen & Andeweg - WaarBenJij.nu Dwars door de mooie natuur van America deel 2 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Tessa & Laurense Arissen & Andeweg - WaarBenJij.nu

Dwars door de mooie natuur van America deel 2

Door: Tessa en Laurense

Blijf op de hoogte en volg Tessa & Laurense

05 November 2010 | Verenigde Staten, San Diego

Zoals belooft is hier deel twee van het verhaal, van onze Trek America Tour.

25 September verlieten we de Rocky Mountains National Park. Vanaf de Rocky Mountains rijden we verder richting het zuiden naar Moab. Onderweg zagen we het bergachtige boslandschap veranderen in een rode woestijnvlakte met hoge rotsachtige heuvels. Het zag er indrukwekkend uit en beter nog, het was warm. Eindelijk konden we onze zomerkleren aan. Aan het einde van de dag kwamen we aan in Moab. Nadat we snel onze tenten hadden opgezet, zijn we met de bus naar Dead Horse Point gereden. Dit is een state park met veel canyons en de Colorado-river stroomt hier doorheen. Hier hebben we onder het genot van een wijntje de zonsondergang bekeken en vervolgens zijn we met z'n allen uit eten geweest. Heerlijk geen corfee :-)

De volgende dag zijn we naar Arches National Park gegaan. Dit park staat bekend om zijn mooie natural windows. Simpel gezegd zijn dit rotsen met grote gaten er in. Deze gaten zijn door de jaren heen, door erosie erin geslepen. Bij Delicate Arch hebben we de zonsondergang bekeken. Een klein minpuntje dit punt was erg touristisch. Het was dus zoeken naar een plekje waar we konden zitten en konden genieten van de zonsondergang, terwijl er tig camera's naast ons aan het flitsten waren. Toen het echt begon te schemeren gingen alle touristen weg. Wij waren nog even gebleven om te genieten van de rust en de mooie sterrenhemel. En vervolgens was het zoeken met ons zaklampje naar de juiste weg richting de parkeerplaats.

27 september reden we richting Monument Valley. En wat wel gaaf was, we reden over de zelfde weg waar Forrest Gump stopte met rennen en ook Thelma & Louise hebben over deze weg gereden. In Monument Vally hadden we een afspraakje met Willy. Willy is een native Americaan van de Navajo stam en ook onze gids door Monument Vally. Met zijn Jeep reden we langs de meest prachtige rotsformaties. Echt waar, het landschap hier is adembenemend. Geen wonder dat ze hier zoveel filmscenes opnemen.

De volgende dag reden we naar Grand Canyon National Park. De weg er naartoe is niet zo bijzonder en je merkt niet dat er een canyon voor je ligt. Maar zodra je aan de rand van de canyon staat, zie je pas hoe reusachtig groot en diep het is. Maar om de Grand Canyon echt in zijn volle glorie te kunnen zien, moet je het zien van bovenaf. En laten wij dat nu net gedaan hebben! Wij, Lauri, Laura, Sophie en Katherine hebben een 50 minuten durende helikoptervlucht boven de Grand Canyon gedaan. En het was Fantasties!!! Eerst vlieg je over een bos en vervolgens vlieg je over de rand van de Canyon heen en heb je opeens een diep ravijn onder je. Echt het was een ervaring om nooit te vergeten. De dag erna zijn we de canyon in geweest, nouja tot halverwege. De wandeltocht was nog een hele opgave. De afdaling was nog redelijk goed te doen. Maarja, als je naar beneden gaat, moet je ook weer omhoog. Bovendien was het kwik al vrij snel richting de 30 graden gestegen, dus we moesten van schaduw plekje naar schaduwplekje lopen. Hier bij de Canyon zagen we ook nog echte Condors. Die beesten zijn nog best wel groot en om eerlijk te zijn ook lelijk.

Op 30 september reden we richting Zion National Park. Onderweg zijn we nog gestopt voor een fotoshot van Horseshoe Bend en daarna reden we via een 1.8 km lange tunnel Zion National Park binnen. Zion NP is een verlengde van de grand Canyon. Het verschil is alleen dat je in Zion op de boden van de Canyon bent en de Grand Canyon zie je alleen van bovenaf. Zion is erg mooi, de natuur heeft hier iets weg van de prehistorie. Het lijkt net alsof je door Jurassic Park loopt, maar dan gelukkig zonder dinosauriers. De volgende dag zijn we door het park gaan wandelen. We begonnen met een hike naar het uiterste puntje van de hoge clif Angels Landing. De Angels Landing trail is een populaire wandeling. Maar tegelijkertijd is het ook een vrij zware trail met een hoogteverschil van 454 meter, het laatste gedeelte is niet zo geschikt voor mensen met hoogtevrees. Hier klim je namelijk met behulp van enkele kettingen over de rotsen omhoog. Links en/of rechts van je heb je een diepe afgrond, maar zolang je voor je blijft kijken kun je genieten van een adembenemend uitzicht. Naar deze klim zijn we naar de Narrows gegaan. Dit is een plek waar de Canyons samen komen en dus heel smal is. Je kan door de Narrows lopen, alleen moet je dan niet bang zijn voor natte schoenen (blote voeten is niet verstandig want er liggen allemaal stenen). Wij waren niet bang voor natte schoenen en zijn er voor gegaan. Na ongeveer 1,5 uur door het water gebanjerd te hebben, hadden we het wel weer gezien en zijn terug gelopen.

2 oktober was DE dag. DE dag dat we niet meer hoefde te k(r)amperen! DE dag dat we in een hotel in een echt bed konden slapen! DE dag dat we naar Las Vegas gingen!!! Na een korte stop bij een winkelcentrum kwamen we om 15 uur aan bij ons motel. Nadat we de veren van ons bed hadden geinspecteerd gingen we Vegas in. Wat is het een gekte hier. Overal zie je lampjes, de mooiste gebouwen, heel veel gokautomaten en aparte mensen. Laurense kwam Jack Sparrow nog tegen en moest natuurlijk even met hem op de foto. 's Avonds hadden we met zijn allen in Scotts hotelkamer afgesproken voor een piza-dine. En rond 20 uur stond de limousine voor ons klaar. Ja jullie lezen het goed. We gingen met de hele groep 2 uur lang in een limousine door Las Vegas cruisen. Het was supergezellig, de alcohol vloeide rijkelijk en de 2 uur waren om voordat we het in de gaten hadden. Maar dat was geen probleem, we hebben onze party voortgezet in de Coyote Ugly bar. Jep dit is inderdaad de club waar de meiden (en ook wij) op de bar dansden. Als je het gezellig hebt vliegt de tijd voorbij. En voor we het wisten was het al weer ochtend voordat we eindelijk in ons bedje lagen.
De volgende dag ging iedereen zijn eigen gang. Wij zijn Vegas gaan verkennen. Las Vegas is eigenlijk maar een grote straat waar alles zich afspeelt. Er is hier ontzettend veel te zien. Je hebt hele mooi grote hotels en ieder hotel heeft zijn eigen thema. Zo was er een hotel met de Eifeltoren in de voortuin, een ander had het Vrijheidsbeeld, weer een ander had een complete piraten show en werkende vulkaan. Daarnaast heeft ieder hotel een casino (natuurlijk), een compleet winkelcentrum, aparte atracties zoals een flamingo tuin of een leeuwenkooi. Je kan het zo gek niet bedenken of je vindt het hier. In zo'n hotel kan je makkelijk verdwalen, en het gebeurde ook regelmatig dat wij de uitgang niet meer konden vinden. Op de een of andere manier kwamen we altijd uit bij het casino. Ons Las Vegas avontuur sloten wij af met een bezoekje aan 'The Tunder From Down Under'. Dit zijn de Australische Chippendales! Ook wel bekend als: Australia's hottest export. We konden ons geen betere afsluiting wensen ;-). Een ding is zeker, wij zullen Las Vega's niet snel vergeten...

En ja, 4 oktober was het zo ver. Het einde van onze trip kwam in zicht. We verlieten Las Vegas en reden verder naar Hollywood Los Angeles. Hier eindigde onze 3 weekse Trec America Tour. In totaal hebben we tijdens deze trip ongeveer 6500 kilometer afgelegd en zijn we 9 staten gepasseerd. Het was een super tijd en we hadden een hele leuke groep. Maar aan alles komt een eind en wij waren al weer klaar voor ons nieuwe avontuur. We laten de natuur even voor wat het is en gaan de city's van America onveilig maken...

Tot slot willen we nog even iedereen bedanken voor de leuke reacties op onze site. We vinden het echt heel leuk om te horen wat jullie van onze verhalen vinden. Bovendien is IEDEREEN van harte welkom om een reactie achter te laten, dus blijf vooral schrijven!!!

• 06 November 2010 - 08:43

Arnold:

Dames, gigantisch, vorige keer bij o.a de kuddes bizons e.d. klopte mijn hart al extra(ultieme droom van het wilde westen), de foto`s worden echter steeds mooier, laat staan hoe het er in het echt uit moet zien. Wat een schok, vanuit de natuur naar de city, maar zo te zien hebben jullie er geen enkele moeite mee. Bedankt maar weer voor het mooie verhaal en de foto`s, en zet `m op aan de oostkust.

• 06 November 2010 - 08:43

Jozien:

hoi laurense en tessa

wat een verhaal weer super.en die limo geweldig als je de foto's
    bekijk genieten jullie wel van de reis .geniet nog van wat er komen gaat en nog veel plezier.

dikke kus van ons allemaal

• 06 November 2010 - 10:10

Henrieke:

Wow. Wat een gave foto's en leuk verhaal. Volgens mij maken jullie een reis om nooit te vergeten! Oef, en die hunks op de laatste foto... Zwijmel :P
    Groetjes

• 06 November 2010 - 16:43

Joke Vonk:

Hallo Laurense en Tessa,

Wat is de natuur prachtig op de plaatsen waar jullie zijn geweest.
    Vooral The Grand Canyon ziet er fantastisch uit op jullie foto's. En leuk dat jullie zo'n leuke reisgroep hadden.
    Ik heb ook van die reislustige kinderen. Mijn dochter Jojanneke is in Australie en Thailand geweest. Mijn zoon Bram in Indonesie, Australie en Nieuw-Zeeland. Laurense, je vader is heel trots op zijn avontuurlijke dochter! Alhoewel hij de handen vol heeft aan de hondjes op dit moment!
    Ik wens jullie nog veel reisplezier!!

Groeten van Joke Vonk ( collega van Arie Andeweg)

• 07 November 2010 - 11:49

Pa Andeweg:

Hoi Laurense, wat een mooie foto's, en een prachtig reisverslag. Het is leuk om op sommige foto's herkenbare dingen uit films te zien. Nog heel veel plezier op het laatste deel van jullie reis.

• 07 November 2010 - 14:27

Carin:

Net terug van mijn avontuur in Gent :-)
    lees ik dit verhaal, WOW wat maken jullie toch veel mee, geweldig meiden geniet er nog een paar weken van!

prachtige foto's weer

groetjes Carin

• 07 November 2010 - 16:18

Oma Els:

wat een mooie reis en wat hebben jullie veel gezien en en de fotos prachtig heel veel liefs en geniet er nog van liefs omaxxx groetjes opa.

• 08 November 2010 - 15:06

Katja:

Hier zat ik wel heel heel lang op te wachten...
    Ik kan weer lekker genieten van jullie verhaal

• 08 November 2010 - 15:16

Katja:

P.S. had jij nog tel.nr. aan die lekker ding gevraagd?

• 10 November 2010 - 19:37

Annemarie:

Dames, wat een leuk verhaal en ontzettend mooie foto's. Kan me voorstellen dat het heerlijk is om weer eens in een echt bed te slapen en in slaap te vallen zonder het koud te hebben. Groetjes ook van oma en genietse.

P.S. Zijn er ook foto´s van jullie dansend op de bar!!!!!!

• 20 November 2010 - 23:55

Dirmia:

Hey Dames,

Ziet er weer goed uit allemaal. Flink feesten is ook wel eens goed na alle rust in de natuur. Enneh... Chippendales... Zucht...

Groetjes Dirmia

• 23 November 2010 - 08:45

Teun Andeweg:

Hallo Laurense,

Even een korte reactie van je oom. Ik lees met veel plezier jullie reisverslagen en ook de foto's zijn geweldig. Fantastisch dat jullie zoveel zien en meemaken en dat je jezelf niet laat afschrikken door wat afzien nu en dan. Ik zie dat het afzien dan ook wel weer gecompenseerd wordt door wat goede kroegen, wat zijn die kerels trouwens lelijk....!!! Nog heel veel plezier en kom gezond weer terug.

Groeten van Teun

• 01 December 2010 - 15:23

Johanna Zeegers:

Hoi Laurense ik heb je mooie reisverslagen weer gelezen. De foto s erbij zijn prachtig je kunt zien dat jullie genieten. Groeten van Johanna